our h.e.r.o.e.s

Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers

October 22, 2007

berhari raya bersama hadif!

salam..salam..

rasanya xterlewat lg utk meng'wish' Selamat Hari Raya utk semua..yela..still in the raya mood kan=)

taun ni taun pertama kami berdua beraya ngan hadif..as for hadif,tis is his 1st time la beraya..kami beraya kat Kluang..kampung mommy..heheh

hadif dgn hensemnye telah dipakaikan bj melayu di pagi raya tu..kaler hijau,sebijik ngan ayahnye dan sedondon ngan mommynye..(even bj mommy ada bunga2,kira matching la tu..)

pg raya tu lpas mandi,aku pakaikan hadif bj melayu..die boleh tido sampai la time org dah blk semayang raya..ade dkat 2jam jugak la..ibu aku kata die sedap kot tido pakai bj melayu jahitan mommy die..eheheh..kembang sekejap buntut gue..hihik!

raya taun ni jugak aku dpt create dialog sayu hiba minta ampun maaf ngan suamiku..en azizan a.k.a boyan..hahaha..taun2 sebelum ni,moment nk mintak ampun ngan die yg suppose to be syahdu tu turn out to be the most awkward moment..hahah..slalu mmg xjadik gue nk mintak ampun syahdu2 gitu..mesti jd cam blur n segan n kelakar n ntah hape2 lg la..cam main2 plak..tp taun ni aku berjaya mintak maaf syahdu2 tu. alaa..cam dlm lagu2 hari raya tu..muahahah!..ntah dr mana tetiba je lancar je dialog aku pg tu..airmata tu toksah ckpla..xde airmata x thrill la drama bermaafan di pg raya tu...heheh sbb byk dosa kot kat die..huhuhuuu

pengalaman beraya ngan muhammad hadif taun ni mmg memenatkan..xterkira dah bape byk umah aku tumpang cebok hadif,mandikan hadif,tukar bj hadif,bg mkn hadif,hadif tumpang tido..siap lak bape umah yg kuarkan tilam n bantal sbb sian tgk hadif tido berpangku kat riba aku..hehe..mmg habisla glamer mommy di hari raya ni.bj kedut toksah ckpla..ngan butang bj kebaya aku tercabut, hadif la bkan reti duk diam..abis badan aku dipanjat2..masa kat umah maklong aku lg la..hadif siap muntah lg kat bj ngan kain aku..uwaaa...sepanjang jln otw blk umah tu bau masam 1 kete..nasibla kann..maklong aku kata, skang ni dah ada baby bkan bwk bj spare baby je,bj spare parents pon kene bwk jugak..hai, hadif..hadif..=)

part paling seronok raya ngan anak ni xlain xbkan time nk salam baliklaa..jeng..jeng..jeng..it's duit raya time! hahaha..aku plak yg lebih seronoknye..ye la,memana pegi mesti dpt duit raya la..mommy tu wat2 je muka cam xtau tp dlm hati tersengih2 gumbira..muahahah! dah org bg kita terima je la kan idif..nnt duit raya idif mommy ngan ayah caikkan car seat ye..pastu beli pakai duit raya idif tu..hahah..car seat baru ni mmg kene beli..car seat lama dah xsesuai utk baby lasak cam muhammad hadif nih..nk kene beli car seat yg secure leh tambat die duk diam2 dlm kete..car seat lama tu die dah leh panjat, nk kaco mommy drive je..bkan reti duk diam budak tu!

heyy..mcm2 tulis..sayang plak xde photo nk upload kat sini..nnt la ye..bile2 ntah aku nk upload gambor letak kat sini..2nd raya aritu hadif siap pakai mini jubah ngan kopiah tau..mcm mufti plak mommy tgk..eheheh

hadif..nnt kite g raya umah geng2 ayah ngan mommy ye..idif jgn lupa pau duit raya kat diorang tau! (^o^)v ..ekekek..=p

No comments: